sobota, 12 stycznia 2013

Spacer po Nowym i Starym Mieście Warszawy

Zapraszam na spacer po zaśnieżonych uliczkach.
Padało, było ślisko ale to już ostatni moment na spacer wśród kolorowych iluminacji.
 Z metra z  Placu Bankowego ulicą Długą poszłyśmy w kierunku Podwala. Nie było już szopki, którą odwiedzam co roku..



 Pomnik Powstania Warszawskiego
 Poniżej Rynek Nowego Miasta
 "Na Prowincji"

 Rynek Starego Miasta, jeszcze początkowo nie w pełni oświetlony


 Fontanna z Syrenką - bez wody oczywiście..



 Gdy zrobiło się ciemno, kamieniczki na Rynku ozdobiły gwiazdki...

 W kierunku Placu Zamkowego


 Kościół Świętej Anny i Trasa WZ
 Wracałyśmy ulicą Miodową, obok Pałacu Prymasowskiego
 Widok na Plac Teatralny i  Teatr Wielki. po prawej Ratusz /tylko z nazwy/.

         To moja ulubiona trasa, która kojarzy mi się z czasem studiów. Choć wiele miejsc zmieniło się bardzo. Miejsce pomnika Nike, zajął budynek Ratusza. Zmieniły się kafejki... Wiadomo czas nie stoi w miejscu.
Choinka przed Zamkiem Królewskim jeszcze stoi, ale rozświetlony Trakt Królewski pokazywałam w grudniu. Uwierzcie mi na uliczkach było bardzo dużo spacerowiczów, którym nie przeszkadzał sypiący śnieg i mróz.

34 komentarze:

  1. Zima musi być biała :) Pięknie Warszawa wygląda, u mnie też od wczoraj zima jest i pada śnieg.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny spacer ulicami W-wy.
    Co tam śnieg, co tam mróz...
    Tyle kolorów wokoło.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Warszawa taka ładna na twoich zdjęciach, rzadko tam bywam, mało znam Warszawę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam więc do oglądania, choć ja zawsze marzyłam aby zamieszkać daleko za jakimś miasteczkiem...

      Usuń
  4. Mazen, Warszawa zima chodzić mi się podobało. Dużo miłych miejsc do zatrzymania się i ładne widoki. Dla nas w Hradec śniegu jeszcze nie ma. Tylko mróz. Ale ja czekam na ciepło i wiosnę. Miłego tygodnia! Peter.

    OdpowiedzUsuń
  5. :) Też lubię ciepło, jak na Twojej Korczuli!

    OdpowiedzUsuń
  6. O, dzięki za wpis - właśnie mi przypomniałaś, że już z miesiąc nie byłem na Starówce - trzeba to naprawić!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zimą ładniej, bo nie widać tego co nie powinno być, spękań, zacieków. Mi na Starówce brakuje fajnych, kamiennych trotuarów.
    Mam rodzinę tam mieszkającą i ciągle narzekającą na turystów...

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię te świąteczne zdjęcia, fajnie wyszły.
    Byłam dwa lata temu zaraz po świętach, mimo okropnego wiatru i mrozu też fajne foty udało mi się zrobić. W tamtym roku byłam na koniec stycznia i już nic się nie lśniło (tak miałam ferie). Poza tym nie było śniegu tylko 30 stopniowy mróz. Nie zrobiłam ani jednego zdjęcia na dworze. W tym roku nie mam po co jechać bo ferie zaczynają mi się 11 lutego. Może na drugi rok wybiorę się zaraz po świętach.
    Pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, szczerze nie przepadam za Starym Miastem. Ale zima to najlepszy czas na spacer w tym miejscu. W ubiegłych latach Rynek Starego Miasta tonął w ciemnościach, dobrze że to się zmieniło. Wychodząc na Plac Zamkowy obstawiałyśmy czy będzie jeszcze choinka, myślałam, że już nie. Zapraszam na wspólny spacer:) może się uda. Tak Twój termin ferii wyjątkowo nie zimowy...

      Usuń
  9. miły spacer Mażenko.., pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. Trochę śnieżny ale było przyjemnie!

      Usuń
  12. Ja też pospacerowałam zimową porą.
    Cudnie jest!
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Interesting post. I really like it.
    Super blog. Yours. ^ ^

    Have a nice day. ;)
    + Welcome to my blog.
    If you want to put it in your followers.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj Mażeno :))
    Spacer długi ale piękny.
    Pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Och nasza Warszawa jest taka piękna.
    Dzięki Tobie poznaję jej każdy zakątek.
    Bardzo lubię świąteczne zdjęcia.
    Są takie piękne.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty pokazujesz piękny świat, ja gdy dużo jeździłam nie robiłam zdjęć cyfrówką. A teraz przyszły chude lata i trzeba się cieszyć tu i teraz. Dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń
  16. Świetny blog :))
    Ciekawy post ;] Podoba mi się !!!
    Życzę miłego weekendu.

    Zapraszam również do mnie :)
    I na moją stronę https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856
    Za polubienie byłabym ogromnie wdzięczna !

    OdpowiedzUsuń
  17. Spacer z Tobą Mażenko to sama przyjemność!
    Dziękuję....
    Pozdrawia m bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniałe zimowe zdjęcia :) A samo miasto także prezentuje się cudnie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Super zdjęcia, chętnie poobserwuję bloga!
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń