poniedziałek, 25 marca 2013

Grajmy w zielone

Pamiętam taka zabawę;  Grasz w zielone? a po otrzymaniu pozytywnej odpowiedzi, padało pytanie: Masz zielone?. Należało pokazać choćby kawałek zielonego liścia, trawkę. Było to dawno, nie weim, czy jeszcze ktoś przypomina sobie, te grę? Nie wiem czy były punkty, ani czemu służyło ta zabawa, kontaktom towarzyskim? może. Ale to wspaniale mieć w swoim otoczeniu żywą zieleń
Postanowiłam zagrać - gracie?
Mam zielone

Zieloną żabkę dostałam w prezencie, komicznie się buja, jak tylko padnie promień słońca.
Poniżej przygotowania do pisanek - niebieska z różyczkami, to nie moje dzieło, kolejny prezent

Grajmy w zielone!

41 komentarzy:

  1. A jak się nie miało zielonego to się koleżance albo koledze musiało oranżadę kolorową postawić.
    Nie było lekko, o nie....
    Mażenko życzę Tobie i Twojej Rodzince zdrowych, spokojnych i bardzo radosnych Świąt:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Acha, bo pamiętam tylko zmięte liście..
      Dziękuję !

      Usuń
  2. Gram, gram, mam zielone, mam :) Twoje pisanki śliczne są, ja nie mogę się zmobilizować by takie robić, może na przyszły rok :)
    Pozdrawiam serdecznie, u mnie dzisiaj mimo mrozu pachnie wiosną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisanki prościutko: wydmuszka kupiona u plastyków /już malowana/, motyw wydarty z serwetki albo papieru ryżowego, kleimy, lakierujemy - namawiam. Można by przetrnsferować wydruk Twojego zdjęcia, to możliwe i łatwe i byłoby oryginalne.

      Usuń
  3. Bajecznie piękne pisanki, ktoś się postarał:) Zazwyczaj aż tak bardzo nikomu się nie chce malować, jeśli dzieło ma być obrane ze skorupki.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To decoupage gęsich wydmuszek, w tym roku poszłam na skróty, minimum ozdób.

      Usuń
  4. wspaniałe pisanki i śliczna, wiosenna zielona żabka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. brakuje mi zielonego!!!pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pamiętam tę grę :) fajne czasy... co do zielonego to w następnym poście umieszczę :) pozdrowienia, choć zieleni za oknem też mi brak.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pewnie, że pamiętam. MAM zielone jajo, zajrzyj http://www.zdolnosc-tworzenia.blogspot.com/2013/03/tesknota-za-wiosna.html#links
    A jutro jak zdążę obfocić to i coś żywego.
    Pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne, cudowne! takich widoków mi brak!

      Usuń
  8. Tak to były czasy, gra w zielone to była swoistego rodzaju "łapanka" taki zakład z grupą kolegów/koleżanek, że będzie się miało coś zielonego przy sobie. No i później się wołało do napotkanego kolegi/koleżanki (którzy oczywiście przystąpili do zabawy) "grasz w zielone? gram! masz zielone? mam! musiał/ła pokazać jeśli miał/ła było OK. jeśli nie dawał fanta, najczęściej to były jakieś groszki cukierki albo oranżada albo buła z jagodami etc. Oczywiście w każdej chwili można było odstąpić od gry w zielone, wystarczyło tylko poinformować współgrających.
    W ekoradio Pan Andrzej Zalewski był wielkim propagatorem gry w zielone i polskiej niezapominajki, to z jego inicjatywy powstało święto Polskiej niezapominajki i jest obchodzone 15 maja.
    My zielone mamy tylko w doniczkach za oknem jeszcze mróz.
    Pozdrawiamy serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteście wspaniali, dziękuję i czekamy na zieleń za oknami.
      Niezapominajki są to kwiatki z bajki...warto pamiętać o takim niezwykłym święcie :)

      Usuń
  9. Zapomniałam już o tej grze w zielone, czasami wytrzepywało się z kieszeni ostatnie okruszki liścia, byle tylko coś było; pisanki zachwycające; pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam właśnie te zasuszone liście rozsypane na proszek, przypomniałam sobie jakoś przypadkiem może to taki refleksyjny czas

      Usuń
  10. Miałaś świetny pomysł na "Gram w zielone".
    Pisanki prześliczne. Piękne dekoracje.
    Przesyłam pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny pomysł,Muszę poszukać "moje zielone":)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, w domu mam mało zielonych rzeczy pozostaje "żywa" zieleń :) !

      Usuń
  12. Fantastyczna zielona prezentacja, wiosna przyniesie dużo pięknych zielonych widoków. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam, chyba będziemy lepić pisanki ze śniegu..

      Usuń
  13. Mam zielone, mam...1$ w portfelu :).I trochę zielonego na parapecie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam, że pojawi się dolar :) ! dzięki za parapet!

      Usuń
  14. Rewelacyjna żabka, chciałabym ją zobaczyć w akcji:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głowa w prawo, tułów w lewo taka łasa na słoneczne promienie!

      Usuń
  15. Też przyłączyłem się do zabawy. Warto ten śnieg już rozgonić. Mam też problem z Twoim drugim blogiem. Przy każdej próbie wejścia jest blokowana i pojawia się komunikat, że strona zawiera złośliwe oprogramowanie pobrane z jakiejś strony. Może uda Ci się to sprawdzić. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, popatrzę w ustawieniach. Dziękuję za zieloną zabawę!

      Usuń
  16. Witam, pisanki cudne, ja do takich prac jestem zupełne beztalencie. Dzieki za odwiedziny na moim blogu i komentarze.
    Czy gram w zielone?
    Oczywiście, gram i mam zielone. Pozdrawiam Alina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ot takie próby wyklejankowe i decupażowe. Za oknem zieleni brak :)

      Usuń
  17. Mażenko. Najlepsze życzenia świąteczne. Zdrowych, spokojnych, ciepłych i słonecznych Świąt Wielkanocnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i także życzę udanych Świąt .

      Usuń
  18. A ja tam gram w... białe. Co się będę kopał z koniem... znaczy z Matką Naturą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli pisanki lepimy jak bałwanki :)

      Usuń
  19. Gram w zielone :)
    Już od pewnego czasu tak brakuje mi zielonego,że kupilam 3 roślinki-zielone,nie kwitnące...
    Przypominające trawę,bo za oknem to się chyba nie doczekam.
    Dziś od rana za oknem znowu biel :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje szafirki zakwitną ale żonkile przypominają trawkę..czyli mamy roślinki na zaś!

      Usuń
  20. Ale zieleni. Wszystkiego dobrego, spokoju i radości w te świąteczne dni. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję tobie również wiele wspaniałych chwil w ten świąteczny czas!

      Usuń
  21. A pozostałe pisanki to "produkcja własna"?? Piękne!!! :) Pozdrawiam świątecznie i życzę szybkiego nadejścia wiosny! :)

    OdpowiedzUsuń